سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از اخلاق نادان، پاسخ دادن پیش از شنیدن است . [امام صادق علیه السلام]
کل بازدیدها:----34955---
بازدید امروز: ----1-----
بازدید دیروز: ----4-----
نشریه رایحه ظهور

 

نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/12/18 ساعت 11:53 عصر

شماره 24‌

صفرالمظفر 1428

فقد طال الصدی

         تشنگی به درازا کشید     1098 سال و 8 ماه انتظار

هل من ناصر ینصرنی               کیست مرا یاری کند؟

این ندائی است که در سال 61 هجری فقط 72 نفر به آن پاسخ دادند و بار دیگر توسط امام زمانمان عجل الله تعالی فرجه حدود 1100 سال است که به گوش می­رسد آیا وقت آن نرسیده که ما به آن پاسخ دهیم؟؟!...

 

 

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/12/18 ساعت 11:48 عصر

مقام معظم رهبری، نائب المهدی(عج) حضرت آیت الله خامنه ای:

باید عاشورائی باشیم تا زمینه ظهور فراهم گردد.


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/12/18 ساعت 11:45 عصر

طلیعه

امام مهدى عجل الله تعالی فرجه از ما چه انتظارى دارند؟

در بسیارى از مقاله‏ها و کتاب­هایى که در زمینه وظایف منتظران امام زمان (عج) نوشته شده‏است، صحبت از این شده که ما باید در زندگى خود، آن‏گونه سخن بگوییم و رفتار کنیم که امام زمانمان عجل الله تعالی فرجه مى‏پسندند. حال پرسش این است که: از کجا مى‏توان فهمید که امام زمان عجل الله تعالی فرجه از ما چه مى‏خواهند و چه کارى را مى‏پسندند؟

در پاسخ این سؤال خوب است که دو نکته را یادآور شویم:

1. امام زمان (عج) ادامه دهنده راه پیامبرصلی­الله علیه وآله و ائمه معصومین علیهم السلام است از آنجا که به اعتقاد ما همه امامان معصوم(ع) مفسران کتاب خدا و بیان‏کنندگان سنت رسول خدا(ص) هستند، رضایت و خشنودى امام زمان(عج) در چیزى جز آنچه که در کتاب خدا آمده یا در کلمات رسول خدا صلی­الله علیه وآله و دیگر امامان معصوم(ع) به آن اشاره شده نیست. به بیان دیگر اگر کسى به همه تکالیف و وظایفى که در قرآن و روایات معصومین(ع) به آنها امر شده عمل کند و از همه محرمات و گناهانى که در این دو منبع الهى از آنها نهى شده، دورى جوید، به عبارت ساده تر اگر به رساله عملیه خود عمل کند، خواهد توانست که رضایت امام زمان(عج) را چنان‏که باید و شاید به دست آورد.

2.    امام زمان عجل الله تعالی فرجه  به عوامل خرسندى و ناخرسندى خود اشاره کرده‏اند:

در احادیث، زیارتها و دعاهایى که در طول دوران غیبت صغرا و پس از آن به صورت توقیع و یا به صورتهاى دیگر از امام زمان عجل الله تعالی فرجه  براى ما به یادگار مانده است به صراحت تمام آنچه که موجب خوشنودی یا ناخوشنودی آن حضرت مى‏گردد بیان شده و چگونه عمل کردن، چگونه سخن گفتن و چگونه اندیشیدن به ما آموخته شده است. از این رو با مراجعه به مجموعه توقیعات آن حضرت و تأمل و تدبر در آنها مى‏توان به راحتى هدایت را از گمراهى و صراط مستقیم را از کج­راهه‏ها باز شناخت. براى روشن‏تر شدن موضوع، خوب است که به عنوان مثال نگاهى داشته باشیم به یکى از این یادگارهاى گرانقدر امام زمان(عج)؛ یعنى دعاى معروفى که با جمله «أللّهمّ ارزقنا توفیق الطاعة و بُعد المعصیه...» شروع مى‏شود و در اوایل مفاتیح‏الجنان نیز آمده است.

در این دعاى کوتاه و مختصر، امام مهدى(عج) همه آنچه را که شایسته است ما خود را به آنها آراسته یا از آنها پیراسته سازیم در قالب دعا بیان کرده و به صورت غیر مستقیم به ما فهمانده‏اند که به عنوان حجت خدا، چه انتظارى از ما دارند و چگونه شیعه‏اى را براى خود مى‏پسندند.با هم قسمتهایى ازاین دعا را مى‏خوانیم:

 

بار خدایا! توفیق فرمانبردارى، دورى از گناهان، درستى و پاکى نیت و شناخت حرامها را، روزى ما فرما. و ما را به راهنمایى و پایدارى گرامى دار و زبان ما را در درست‏گویى و گفتار حکیمانه استوار ساز و دل ما را از دانش و معرفت سرشار کن و درون ما را از حرام و مال شبهه ناک پاکیزه گردان و دست ما را از ستمگرى و دزدى بازدار و چشم ما را از فجور و خیانت بپوشان و گوش ما را از شنیدن سخن بیهوده و غیبت بربند و...

در ادامه این دعا، امام زمان صفات و ویژگیهایى را که شایسته عالمان، دانش‏پژوهان، پیران، جوانان، زنان، توانگران، تنگدستان، جنگ‏جویان، حکمرانان و... است برمى‏شمارند و از خداوند مى‏خواهند که به هر یک از این گروهها و اقشار اجتماعى صفات و ویژگیهایى را که شایسته آنهاست عطا فرماید.

پس راه روشن است و امام زمانمان راه زندگی مورد رضایت خود را برای ما بیان فرموده­اند فقط ما باید اهل عمل باشیم بیایید یک‏بار این دعا را با دید کسى که مى‏خواهد بداند امامش از او چه انتظارى دارد مرور کنیم تا ببینیم که مولا وامام زمانمان به طور خاص از ما چه توقع و انتظارى دارند؟! و انشاء­الله به توقعات اماممان جامه عمل بپوشانیم.

یا علی...

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/12/18 ساعت 2:22 صبح

 

نشانه­های ظهور

سیمای مردمِ آخرالزمان:  قسمت اول

بحث مهمترى که وضعیت عمومى مردان و زنان و عموم طبقات مردم را مشخص می­کند و مى‏تواند تکمیل کننده بحثهای گذشته باشد این است که براى عموم زنان و مردانى که در آخرالزمان وجود دارند، آفات ومشکلاتی پدید می­آید که مورد رضایت خداوند واهلبیت علیهم­السلام نیست.

به عنوان مثال از پیامبر اکرم صلی­الله علیه وآله نقل شده که فرمودند:« اوّل ما یرفع من هذه الامة الحیاء و الامانة»  اولین خصلت اخلاقى که از بین امت من رخت بر مى‏بندد و دچار مشکل مى‏شود حیا و حس امانت دارى است. مسئله از بین رفتن حیا یکى از جدّى‏ترین مسایلى است که در فرهنگ دینى و روایات ما به آن تأکید شده است و در مقابل داشتن حیا یکى از ارزشمندترین ارزش‏ها برشمرده شده است. مثلا پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وآله ‌فرمودند: تمامی حیا خیر است بدین معنا که حیا انسان دیندار و بی‌دین را از زشتی‌ها باز می‌دارد و‌ کانون تمامی زیبایی‌هاست.  امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هرکس از حیا محروم باشد، سراسر پلیدی است، هرچند عابد و پارسا باشد و گامی برداشتن در ساحت‌های هیبت الهی همراه با حیای از خداوند، برتر از هفتاد سال عبادت است.

پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: اولین چیزی که از بنده رخت بر می‌بندد، حیاست. پس فردی منزجر و نفرت زا می‌گردد،   سپس امانت از او رخت بر می‌بندد و سپس رحمت از او می‌رود؛ پس فردی سنگدل و خشن می‌شود و در نهایت دین اسلام از او ساقط می‌شود و سرانجام شیطانی لعین می‌گردد. وهمچنین در روایات می خوانیم که: کسی که حیا ندارد ایمان ندارد (لا إیمانَ لِمَنْ لا حَیاءَ لَهُ) و نه خیری در اوست و نه امیدی به خیر او. هرگاه خداوند هلاکت و نابودی بنده‌ای را خواستار باشد، حیا را از او می‌گیرد و چون شرم و حیا از او گرفته شد، در حالی که خیانتکار و دغلباز است، به ملاقات خداوند می‌رود. بنابراین به قول امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای افراد بی‌حیا، مرگ بهتر از زندگی است. مَن لَمْ یَکُن لَهُ سَخاءٌ وَ لا حَیاءٌ فَالْمَوْتُ خَیْرٌ لَهُ مِنَ الْحَیاةِ

ادامه دارد...

بحارالانوار، ج65، ص247  ؛  همان، ج68، ص336؛  کافی، ج2، ص106 ؛ غررالحکم، ح8619

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/12/18 ساعت 1:26 صبح

صهیونیسم و منجی    قسمت چهارم

در شماره­های قبل بیان شد که  یکی از اعتقادات صهیونیسم این است که برای ظهور منجی باید مسجدالاقصی خراب شود و معبد سلیمان را در کوه سینا بنا کنند. یهود معتقد است که مسیحا (منجی) هنوز ظهور نکرده است و عیسی مسیح، پیامبری دروغین بوده و مسیحا در پی احداث سومین معبد سلیمان ظهور می‌کند و احداث معبد سلیمان از مقدمات اوست.

بر اساس تعالیم تلمود، مسیحا از خاندان سلطنتی داوود است وامت مشرکین (مسیحیان، مسلمانان و ...) به وسیله او نابود می‌شوند و بنی اسراییل به قدرت جهانی می‌رسد. یهودیان معتقدند، همان گونه که سلیمان نبی(ع) توبه مشرکین را نپذیرفت، پس از ظهور مسیحا، نیز توبه غیر یهودیان پذیرفته نمی‌شود.

بنابراین اعتقاد، پس از ظهور مسیحا و تثبیت حکومت جهانی یهود، بیت المقدس بطور شگفت‌انگیزی بازسازی می‌شود و تا دروازه‌های دمشق گسترش خواهد یافت.

سالهاست که دولت اسراییل در حال آماده‌سازی مقدمات لازم جهت ساخت سومین معبد سلیمان در بیت المقدس است و تمام مقدمات ساخت معبد توسط خاخام­های یهودی مهیا شده است. اما قبل از شروع عملیات ساخت معبد، باید مراسم تطهیر انجام شود و برای انجام آن می‌بایست گوسالة ماده سرخ مویی قربانی گردد. بر اساس تعلیمات یهود، این گوساله می‌بایست سرخ موی و بدون هیچ عیب و نقصی باشد و هیچگاه یوغی بر آن بسته نشده باشد و گوساله‌ای نزاده باشد.

در طی چند دهه اخیر یهودیان در نقاط مختلف جهان، با استفاده از دانش ژنتیک اقدام به اصلاح نژادی گاو برای تولید گوساله سرخ موی کرده‌اند. مدتی پیش، به مؤسسه معبد واقع در قدس که مسئولیت اجرای پروژه ساخت معبد سلیمان را بر عهده دارد، اطلاع داده شد که بالاخره گوساله مورد نظر در اسراییل به دنیا آمده است. اکنون این گوساله با تدابیر ویژه‌ای نگهداری می‌شود. بر پایه عقیده یهود به دنیا آمدن این گوساله سرخ موی حاکی از نزدیکی عصر مسیحا است. بر اساس این عقیده، مسیحا در پی ساخته شدن معبد ظهور می‌کند وپایه‌های حکومت خود را در قدس قرار می‌دهد، یهودیان از اقصی نقاط جهان به اسراییل آمده و حکومت جهانی یهود را پدید می‌آورند.

ریچارد لندز استاد تاریخ دانشگاه بوستن و مدیر مرک مطالعات هزاره‌شناسی، در امریکا می‌گوید: «به دنیا آمدن این گوساله، درست همان چیزی است که مردم انتظار آن را می‌کشیدند. ما می‌توانیم جنگ آخرالزمان را به راه بیاندازیم... تمام یهودیان اسراییل آن را به فال نیک گرفته و نشانه‌ای از آغاز عصر جدید می‌شمارند. به هر حال اگر این گوساله قربانی شود، مسلمین آماده جهاد می‌شوند پس بهتر است به جنگ بیاندیشیم.»...

ادامه دارد...

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/12/18 ساعت 1:10 صبح

امام مهدى عجل الله تعالی فرجه در کلام امام حسین علیه­السلام

صابران در غیبت

یکى از ارکان انتظار فرج، صبر و پایدارى است و انسان منتظر در واقع کسى است که همه سختیها و ناملایمات را به امید رسیدن به آرمان بلند خویش تحمل مى‏کند و از فشار و تهدید زورگویان و طعنه و تکذیب نابخردان هراس به دل راه نمى‏دهد، از همین رو در روایات صبر و انتظار همواره قرین یکدیگر بوده و فضیلت‏بسیارى براى صبرپیشگان در زمان غیبت ‏بر شمرده شده است.

حضرت سیدالشهداء علیه­السلام که خود والاترین مظهر صبر و مقاومت در راه اداى تکلیف الهى است در بیان مقام منتظرانى که صبر و شکیبایى پیشه ساخته و بر آرمان خویش پایدارى مى‏ورزند مى‏فرماید:

«منا اثنا عشر مهدیا، اولهم امیرالمؤمنین على بن ابى‏طالب، و آخرهم التاسع من‏ولدى، و هوالقائم بالحق، یحیى‏الله به‏الارض بعد موتها، و یظهر به دین‏الحق على‏الدین کله، ولو کره‏المشرکون. له غیبة یرتد فیها اقوام و یثبت فیها على‏الدین‏آخرون، فیؤذون و یقال لهم: «متى هذاالوعد ان کنتم صادقین‏»،اما ان‏الصابر فى غیبته‏على‏الاذى و التکذیب بمنزلة‏المجاهدبالسیف بین یدى رسول‏الله صلی الله علیه و آله»

در میان ما اهل بیت دوازده مهدى وجود دارد که اولین آنها امیرمؤمنان على‏بن‏ابى‏طالب علیه­السلام و آخرین آنها نهمین فرزند من است. و اوست قیام کننده به حق، خداوند به وسیله او زمین را پس از آنکه مرده است زنده مى­کند و دین حق را به دست او بر همه ادیان غلبه مى‏دهد، اگر چه مشرکان نپسندند. براى او غیبتى است که گروهى در آن از دین خدا بر مى­گردند و گروهى دیگر بر دین خود ثابت مى‏مانند، که این گروه را اذیت کرده و به آنها مى‏گویند: «پس این وعده چه شد اگر راست مى­گویید؟» آگاه باشید آنکه در زمان غیبت او بر آزار و اذیت و تکذیب صبر کند همانند کسى است که در رکاب رسول خدا صلی الله علیه و آله با شمشیر به جهاد برخاسته است.

کمال‏الدین و تمام‏النعمة، ج 1، ص‏257

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/12/18 ساعت 12:58 صبح

 

برای فرجم دعا کنید

امام زمان عجل الله تعالی فرجه:

 إنی لأدعوا لمؤمن یذکر مصیبة جدی الشهید ثم یدعوا لی بتعجیل الفرج والتأیید.

همانا من دعا گوی هر مؤمنی هستم که مصیبت جد شهیدم (امام حسین علیه السلام) را یادآوری کند و آنگاه برای تعجیل فرج و تأیید من دعا نماید.

مکیال المکارم؛ج2

 

 

اسامی برندگان مسابقه عطر انتظار

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی منتظران امام زمان عجل الله تعالی فرجه  و ضمن تشکر از مجمع طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم  که در زمینه اهداء جوائز ما را یاری نمودند و فرهنگی آموزش و پرورش که در زمینه توزیع نشریه در سطح دبیرستانها قبول زحمت کرده­اند؛ اسامی برندگان مسابقه عطر انتظار به شرح ذیل اعلام می­گردد:

 

1- اعظم فتاحی                            کمک هزینه سفر به کربلای معلی

2- ربابه هاتفی                            کمک هزینه سفر به مشهد مقدس

3- مریم توکلی احمدآبادی                کمک هزینه سفر به قم و مسجد مقدس جمکران

4- ع. فتوحی اردکانی                    کعبه طلا

5- سمیرا شفیعی سورکی                واکمن

6- محمد کریمیان عقدا                   ساعت اذان گو

7- بتول خادم الحسینی                   ساعت مچی

8- زهرا محسنی                          ساعت مچی

9- نجمه خدائی                           ساعت مچی

10- طاهره قاسمی                       ساعت مچی

11-سمانه برزگر                         ساعت مچی

12-  نرگس آل اسماعیل                اشتراک مجله

13- احمد رضا کریمی                 اشتراک مجله

14- بتول میرزاپور                     اشتراک مجله

 

جوایز برندگان به آدرس پستی آنها ارسال می­گردد.

 

                                                   

 

 

 

 


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • شماره 25
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • مطالب بایگانی شده

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •