سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----34954---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----4-----
نشریه رایحه ظهور

 

نویسنده: خادم المهدی
پنج شنبه 85/9/9 ساعت 11:11 عصر

مهدی موعود یارانی اینگونه دارد              قسمت ششم

برپا دارندگان نماز

نماز، ستون دین؛ «و هی عمود دینکم»،  معراج مؤمنان «الصلوة معراج المؤمن»  ؛ وسیله یاد خدا «أقم الصلوة لذکری» و نور چشم رسول خدا «قره عینی فی­الصلوة» است و اهمیت دادن به آن از بارزترین نشانه­های مؤمن برشمرده شده است: «قد افلح المؤمنون الذین هم فی صلوتهم خاشعون».

هر مبارزه کننده با باطل و دفع کننده ظلم و فساد و برپا کننده حق و عدالت، باید خود را به زیور نمازگزاران آراسته کند؛ چرا که این نماز است که از فحشا و فساد جلوگیری می­کند و یاد خدا را در دلها زنده می­دارد. نماز عهد خداست «الصلوة عهد للَّه» از این رو درباره اصحاب صاحب­الأمر عجل الله تعالی فرجه می­خوانیم:

فیهِم رِجالٌ لایَنامُونَ اللَیلَ لَهُم دَوِیّ فِی صَلوتِهِم کَدَوِیِ النَّحل(1)

برخی از آنان شب را نخوابند و زمزمه نماز و مناجات شبانه­شان همچون صدای زنبوران عسل فضا را آکنده سازد.
آری با یاد خدا و برپایی نماز جان و دلشان را روشن نموده­اند: «کان قلوبهم القنادیل» و چهره ظاهریشان نمایانگر سیرت پاک درونیشان می­باشد:
قد أثر السجود بجباههم لیوث بالنهار، رهبان باللیل(2)
سجده­ها در پیشانی آنها اثر گذارده است. آنان شیران روز و پارسایان شبند.
و به فرموده قرآن:   سیماهم فی وجوههم من أثر السجود
امام زمان عجل الله تعالی فرجه نیز راهکار مبارزه با شیطان که مجسمه ظلم و فساد و بی عدالتی است را نماز می­داند:

فما ارغم انف الشیطان بشی مثل الصلاة فصلها و ارغم انف الشیطان(3)

هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی ساید. پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بسای.

1. بحار الأنوار، ج52، ص308 ؛ 2. منتخب الأثر، ص486  ؛ 3. بحارالانوار ج53 ص182

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
سه شنبه 85/9/7 ساعت 11:38 عصر

 

صهیونیسم و منجی                  قسمت سوم

گفته شد که صهیونیست ها اعتقادات یاد شده در شماره­های قبلی را به شدت در جامعه آمریکا و اروپا تبلیغ کرده­اند و طی 10 سال گذشته در آمریکا در این زمینه دهها کتاب منتشر شده و فیلمهای گوناگونی به نمایش درآورده­اند.

برای نمونه کشیش آمریکایی به نام هال لیندسی کتابی با عنوان « در پبیشگویی های انجیل؛ جای آمریکا کجاست؟» را تألیف کرده که یکی از پرفروش ترین کتاب های سال 2001 در آمریکا به شمار آمده است. نویسنده در این کتاب اثبات نموده است که دولت آمریکا جنگ آرماگدون را رهبری خواهد کرد ومخالفان مسیح در سراسر جهان را که قبل از آغاز این جنگ باعث ایجاد رعب و وحشت در جهان شده­اند شکست خواهد داد. در این جنگ مقدس، دولت انگلیس همکار آمریکا خواهد بود. به همین دلیل پیروان این مکتب در یک دهه گذشته تبلیغ کرده­اند که عملیات توفان صحرا علیه عراق در سال 1991 فراهم کردن مقدمه برای جنگ آرماگدون بوده است.
مسیحیان صهیونیست از فرقه پروتستان
­ها در آمریکا و انگلیس اعتقاد دارند که مسیح همیشه در امور خاورمیانه به سود دولت اسرائیل مداخله نموده است و اعلام می­دارند که خواست دولت اسرائیل در حقیقت خواست مسیح می­باشد و مذاکرات صلح در خاورمیانه بیهوده است و تأسیس کشور اسرائیل بزرگ از رودخانه نیل تا رودخانه فرات، خواست مسیح می­باشد که به زودی عملی خواهد شد.

صهیونیست­های یهودی هم مطابق اعتقاد به مجموعه قوانین دینی خود «تلمود» به مکتب «خواسته­های خدا» اعتقاد دارند و مطابق این اعتقاد آنها برنامه­ای را اجرا می­نمایند که با کمک دولتهای آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای غربی بتوانند دو مسجد مقدس اقصی و صخره در بیت المقدس را تخریب کرده، کشور اسرائیل بزرگ را با نابودی کامل کشورهای اسلامی به وجود آورند. به همین منظور میان صهیونیست­های یهودی و صهیونیست­های مسیحی اتحاد و هماهنگی کامل وجود دارد و مسیحیان پیرو اعتقاد «خواسته­های خدا» همواره اظهار می­دارند هر عملی که از سوی دولت اسرائیل انجام می­شود، در حقیقت از سوی مسیح طراحی شده است و باید توسط مسیحیان سراسر جهان مورد حمایت قرار گیرد.

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
سه شنبه 85/9/7 ساعت 7:32 صبح

 

سیمای مردان آخرالزمان                                                       قسمت دوم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:

سَیاتِی بَعدِی اَقوامٌ  یاکُلُونَ طیبَ الطَّعامِ وَ اَلوانَها و یَرکَبُونَ الدَّواب و یَتَزینُونَ  بِزِینهِ المَراَهِ لِزوجِها و یَتبَرجُ برجَ النِّساء و.....(1)  

بعد از من اقوامی می­آیند که غذاهای لذیذ و رنگارنگ می­خورند برمرکبها سوار می­شوند همچون زنی که برای  شوهرش آرایش کند، ‌آرایش می­کنند همچون زنها خودنمایی می­کنند، سیمای آنها چون پادشاهانی طغیانگر است آنها منافقین امت در آخرالزمان هستند که مشروب می­خورند، قمار بازی می­کننند از خواسته های نفس پیروی می­کنند ،از نماز جماعت دوری می­گزینند، به هنگام شب تا دیر وقت بیدارند و در خواب روز زیاده روی می­کنند مَثَل آنها مَثَل درخت (دخلی ) است که شکوفه­ای بسیار زیبا و طعمی بسیار تلخ دارد. گفتارشان حکیمانه و کردارشان بیمارگونه است و بیماریشان علاج ناپذیر.

روایت دیگری که براى ما یک هشدار جدّى است مى‏فرماید: یَتَمَشطُ الرَّجُل کَما تَتَمشَّطُ المَرأهُ لِزوجِها

 یکى از آدابى که در دین از نظر اخلاقى به زن و مرد ابلاغ شده آراستگى ظاهر است، حتى در امور عبادى آراستگى موجب فزونى ثواب آن است.

مثلا هر کدام از مسواک زدن و عطر زدن ثواب نماز را هفتاد برابر مى‏کند. امّا یکى از آفت‏هایى که در دوره آخرالزمان براى مردها به‏وجود مى‏آید این است که به جاى آراستگى دست به آرایش مى‏زنند آراستگى با آرایش امر بسیار متفاوتى است. این روایت مى‏فرماید که بعضى از مردها در دوره آخرالزمان خود را براى دیگران آرایش مى‏کنند، همانند نوعروسى که براى داماد خودش را آرایش مى‏کند. این مسئله یکى از آسیب‏هاى جدى است که ممکن است در آخر الزمان گریبان گیر مردها و جوانها بشود؛ از این جهت آسیب به شمار مى‏رود که اسلام از مرد روحیات مردانه مى‏طلبد و آرایش کردن و آنهم به شکل افراطى‏اش مسلماً یکى از حالت‏هایى است که مى‏تواند انسان را از جدیت و مردانگى ساقط بکند.

در روایت دیگری حضرت علی علیه السلام می­فرمایند: یأتی علی الناس زمانیرتفع فیه الفاحشه...و یتشبه الرجال بالنساء والنساء بالرجال

زمانی بر مردم می­آید که فحشا زیاد شده... مردان خود را شبیه زنان کرده و زنان خود را شبیه مردان می­کنند و نماز را سبک شمرده ... پس چون آن زمان آید هلال( ماه شب اول ) مانند ماه شب دوم خود را بنماید و گاهی هم مخفی می­شود به طوری که اول ماه رمضان مردم افطار کنند و آخر آن عید بگیرند.(2)

1. منتخب الاثر ص 427 ؛ 2. بحارالانوار،ج96،ص303S

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
سه شنبه 85/8/9 ساعت 11:56 عصر

 

با تندی اخلاق زیارت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه ممکن نیست.

 

آیت الله حسن زاده آملی می­گوید: من به آقای سید محمد حسن الهی که در عرفان و سیر و سلوک، شاگرد مرحوم قاضی بود، مکرر عرض می­کردم وقتی خدمت آقای قاضی می­رسید از جانب من خواهش کنید که مرا هم در شرف خدمت حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه شریک خود نمایند و برای من نیز اجازه ملاقات بگیرید.

روزی در شهر آمل بعد از ظهر مشغول استراحت بودم. بچه­ها خیلی سر و صدا می­کردند و مانع استراحتم شدند. من عصبانی شدم و به آنها تندی و پرخاش کردم اما بعد پشیمان شده و از اینکه بچه­ها را ناراحت کرده بودم وجدانم راحت نبود. عصر رفتم بازار و مقداری شیرینی و میوه خریدم و به منزل آوردم که شاید به این وسیله دل بچه­ها را به دست آورم. با این حال آشفته خاطر بودم و وجدانم آرام نمی­گرفت.

بالاخره تصمیم گرفتم به تبریز سفر کرده و با مرحوم الهی دیدار داشته باشم. خدمت ایشان که رسیدم پیش از آنکه علت سفرم را بیان کنم گفتم: آقا جان! عرض مرا خدمت استاد رساندید؟!

فرمود: من راجع به این موضوع نامه­ای به شما نوشتم و چون آدرس شما را نداشتم خدمت آقای اخوی فرستادم که به شما برساند.در آن نامه آورده­ام که وقتی پیام شما را خدمت استاد رساندم ایشان تاملی فرمودند و سپس با ناراحتی ابراز داشتند:

« ایشان چگونه می­خواهند این راه را طی نمایند با آن اخلاقی که نسبت به عائله و کودکان انجام داده و با آنها دعوا کردند؟! با آن اخلاق و تندی چگونه می­شود به این مرتبه و مقام رسید؟! »

آری منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه  باید هوشیارانه مواظب و مراقب خود باشند و تمام اعضا و جوارح خود را همیشه کنترل نمایند.

مردان علم در میدان عمل، ج5، ص377

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
سه شنبه 85/8/9 ساعت 11:44 عصر

ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای:

هر کس باید سعى کند یک رابطه‌ شخصى میان خود و میان ولى‌اللَّه الاعظم ارواحنافداه، به‌وجود آورد... با توجّه، با توسّل، با سخن گفتن، با اظهار ارادت کردن، خود را آماده نگه‌دارد. همه باید خودشان را آماده نگه دارند. هیچ کس نمى‌تواند بگوید که ظهور مهدى علیه‌الصّلاه والسّلام، در آینده‌ نزدیکى نیست. ما نمى‌دانیم. شاید در آینده‌ نزدیکى بود. شاید در زمان حیات ما بود. شاید این توفیق، براى مردم این نسل وجود داشت. مگر مى‌شود با آلودگى، با ضعف نفس و با اصلاح نکردن نفس، با آن بزرگوار در دوران دولت حق و حکومت الهى او رابطه برقرار کرد؟!

سخنرانی   08/11/1372

    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
دوشنبه 85/8/8 ساعت 10:35 عصر

علّت تأخیر در ظهور امام عجل الله تعالی فرجه

 

وَلَوْ أَنَّ أشْیاعَنا ـ وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ ـ عَلَى اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنَ بِلِقائِنا، وَلَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا عَلى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَصِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما یحْبِسُنا عَنْهُمْ إِلاّ ما یتَّصِلُ بِنا مِمّا نَکْرَهُهُ وَلا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ

اگر شیعیان ما ـ که خداوند توفیق طاعتشان دهد ـ در راه ایفاى پیمانى که بر دوش دارند، همدل مىشدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمىافتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان مىگشت، دیدارى بر مبناى شناختى راستین و صداقتى از آنان نسبت به ما؛ علّت مخفى شدن ما از آنان چیزى نیست جز آنچه از کردار آنان به ما مىرسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم.

این جملات، قسمتى از نامه­اى است که از ناحیه مقدّس امام زمان عجل الله تعالی فرجه براى شیخ مفید فرستاده شده است. حضرت در این نامه دستورهایى به شیعیان، به امر مهمّى که سبب غیبت ایشان شده است، اشاره مىکنند. حضرت، نبود صفا و یکدلى در بین شیعیان را سبب غیبت خود مىشمرند.

تاریخ نشان داده است که تا مردم نخواهند و تلاش نکنند، حق بر جاى خویش قرار نمىگیرد و حکومت به دست اهلش نمىرسد. تجربه حضرت على و امام حسن و امام حسین علیهم السلام، دلیل بسیار آشکارى بر این مطلب است. اگر مردم بر خلافت حضرت علىعلیه السلام پافشارى مىکردند، الآن، تاریخ مسیر دیگرى را مىپیمود، ولى دنیاخواهى و ترس و... مردم آن زمان سبب شد از آن زمان تا آینده­اى که معلوم نیست چه هنگام به پایان مىرسد، جهانیان و خصوصاً شیعیان، جز ظلم و آزار چیزى نبینند. متأسفانه کوتاهى ما، بلکه عملکرد بدمان سبب شده است که آن محرومیت تا کنون ادامه یابد.

طبق این حدیث، وظیفه ما براى تسریع و تعجیل در ظهور حضرت، این است که آن حضرت را بر خویش و خویشان مقدم داریم و با اجراى دستورهاى اسلامى و گسترش و ترویج عملى اسلام، آن امام را به جهانیان بشناسانیم و دلها را به سوى آن حضرت معطوف کنیم، تا به خواست خداوند، هرچه زودتر، زمینه پذیرش مردمى و جهانى آن امام فراهم شود.

 بحارالأنوار، ج53، ص177


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
چهارشنبه 85/6/22 ساعت 11:43 عصر

پرسش و پاسخ

سؤال: با توجّه به تجهیز بشر به سلاح های مهیب و خطرناک، امام زمان عجل الله تعالی فرجه چگونه با شمشیر قیام می­کند؟ و قیام بالسّیف به چه معناست؟

جواب: اینکه سلاح حضرت و یارانش هنگام ظهور چه خواهد بود، امری است گه حقیقت آن برای ما روشن نیست.

ولی چند نکته قابل تأمّل است:

الف. روایاتی که در آنها به «سیف» اشاره شده، لزوماً به معنای آن نیست که نوع سلاح حضرت، شمشیر است، بلکه معنای اول و درست آن این است که قیام امام مهدی عجل الله تعالی فرجه مسلّحانه است.

ب. هرچند در دوران حضرت، علم شکوفا می شود ولی این شکوفایی لزوماً به معنای تأیید و تکمیل پیشرفت صنعتی در دوران غیبت نیست. به خصوص پیشرفت در صنایع جنگی که روح حاکم بر آن تسلّط عدّه ای قلیل بر منابع عمومی دنیا و استثمار آن است. طبیعی است این پیشرفت در نظام مهدوی _ که بر اساس صلح و عدالت است_ جایی ندارد.

ج. پیروزی در جنگ تنها با تکیه بر ادوات جنگی نیست، بلکه فرماندهی درست نیز شرط است. امام زمان علیه السلام از درایت خود که از علم الهی سرچشمه گرفته است بهره  می­برد. علاوه براینکه حضرت مجهّز به امدادهای غیبی و لشکر رُعب است و خداوند، وحشتی در دل دشمنان او می­افکند که توان درست فکر کردن و بهره بردن از تجهیزات را از دست می­دهند. همچنان که پیامبر نیز در بعضی از جنگها اینگونه پیروز شد.

د. نوع حرکت جنگی و ابزارها به گونه­ای است که فقط دشمنان نظامی را از پای درمی­آورد نه آنکه به مردم عادی آسیب برساند، چنانکه در سلاحهای متعارف امروزی چنین است.

ه. از روایات استفاده می شود علاوه بر اینکه لشکریان دشمن تار و مار می­شوند، عدّه ای از یاران امام نیز به شهادت می­رسند. بنابراین نوع سلاح­ها باید به گونه­ای باشد که برای طرفین استفاده جنگی از آن امکان پذیر باشد.

سخن آخر آنکه بررسی سلاح، از مسائل مهمّ مهدویت نیست و لذا دانستن آن اهمّیت چندانی ندارد و کنکاش در آن نیز نتیجه نمی­دهد

    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • شماره 25
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • مطالب بایگانی شده

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •