سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خردها، پیشوایان اندیشه ها و اندیشه ها، پیشوایان دلها و دلها، پیشوایان حواس و حواس، پیشوایان اندام اند [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----34951---
بازدید امروز: ----1-----
بازدید دیروز: ----0-----
نشریه رایحه ظهور

 

نویسنده: خادم المهدی
جمعه 86/3/25 ساعت 5:18 صبح

 

 از ادعا تا انتظار

  بین کسانى که به راستى، حقیقتى را باور دارند و آنان که مدعى باور داشتن چیزى هستند تفاوت از زمین تا آسمان است. مانند تفاوت عشق تا شعار.

عشق آسمانى است و عشق ورزیدن کار اهالى آسمان!  شعار زمینى است و شعار دادن حرفه زمینى‏ها!

منتظران واقعى به امامشان عشق مى‏ورزند. مدعیان انتظار، تنها شعار مى‏دهند.

منتظران واقعى در پى اصلاح وضعیت موجودند. مدعیان انتظار، هر نوع اصلاحى را محکوم مى‏کنند.

منتظران واقعى تلاش مى‏کنند تا موانع ظهور را بشناسند و آنها را برطرف کنند. مدعیان انتظار، منتظر مى‏مانند تا امام غایبى بیاید و امور را اصلاح کند.

منتظران واقعى انتظار را تکلیف و رسالت مى‏داند. مدعیان انتظار براى رفع تکلیف منتظرند.

منتظران واقعى، بانشاطند و امیدوارانه به آینده مى‏نگرند. مدعیان انتظار، مأیوس‏اند و دل‏خسته.

منتظران واقعى، زندگى فردى و اجتماعى خود را براساس آنچه در انتظار اویند سامان مى‏دهند. مدعیان انتظار، نه در زندگى فردى نه در زندگى اجتماعى خود هیچ تأثیرى از آنچه انتظارش را مى‏کشند، نمى‏پذیرند.

منتظران واقعى، براى استقرار عدالت تلاش مى‏کنند. مدعیان انتظار، استقرار عدالت را موکول به ظهور منجى غیبى مى‏دانند.

منتظران واقعى، در مقابل ظلم و فساد ایستادگى و مبارزه مى‏کنند. مدعیان انتظار، با عوامل فساد و ظلم تنها در دل مخالفت مى‏کنند نه در عمل.

منتظران واقعى تلاش مى‏کنند تا حکومتهاى باطل را براندازند و خود زمینه‏ساز حکومت عدل و ایمان گردند. مدعیان انتظار، اساساً هیچ حکومتى در زمان غیبت را حکومت حق نمى‏دانند و معتقدند باید منتظر شد تا خود امام بیاید و حکومت کند.

منتظران واقعى، امر به معروف و نهى از منکر مى‏کنند که سنت همه صالحان عالم است. مدعیان انتظار، نسبت به دیگران بى‏تفاوتند.

منتظران واقعى، نگران سرنوشت خود و جامعه هستند.مدعیان انتظار، به سرنوشت خود و جامعه نمى‏اندیشند و اقدام جدى‏اى در عرصه‏هاى اجتماعى و اصلاحى نمى‏کنند.

منتظران واقعى، در برابر آزارها و تکذیبها مقاومت مى‏کنند. مدعیان انتظار، آنقدر محافظه‏کارند که مورد آزار و تکذیب قرار نمى‏گیرند.

براستی من و تو در کدام دسته قرار داریم، منتظریم یا مدعی؟؟!

 

                                    

                                                                                                                           


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 86/3/25 ساعت 5:13 صبح

 

قال مولانا المهدی عجل­الله تعالی فرجه:  إن استرشدت ارشدت و إن طلبت وجدت

اگر خواستار هدایت باشی هدایت می شوی و اگر جوینده باشی یابنده­ای

در این فضای غبار آلودی که همه داد از غلبه شیطان و هوای نفس می­زنیم چقدر دنبال هدایت هستیم؟ تا چه اندازه به دنبال راهنما می­گردیم که هدایتمان کند و دستمان را بگیرد؟

آیا به اندازه­ای که برای تماشای یک مسابقه فوتبال و... وقت می­گذاریم برای کسب معارف دینی و تقویت پایه­های اعتقادی­مان هم وقت می­گذاریم؟ آیا به اندازه­ای که یک سریال تلویزیونی را ماهها دنبال می­کنیم به دنبال فهم حلال و حرام دین­مان هستیم؟ آیا به دنبال این هستیم تا آنچه مورد رضایت امام زمانمان است را بشناسیم و به آن عمل کنیم و از آنچه مورد پسند حضرت نیست دست برداریم؟

همه ما در طول زندگی چیزهایی را گم کرده­ایم و شاید ساعتها و روزها و هفته­ها و... به دنبال آن گشته­ایم تا آنرا بیابیم، براستی در قبال گمشده اصلی­مان چگونه­ایم؟ چقدر نگران نبودن امام زمانمان هستیم و چقدر در جستجوی او؟!

براستی جایگاه امام زمان در زندگی روزمره ما چیست؟ چقدر در طول زندگی به یاد او هستیم؟ و آیا بود و نبود او برای ما چندان اهمیتی دارد؟ و آیا از غیبت او نگران و رنجور هستیم یا...؟!

      گفتم شبی به مهدی از تو نــگاه خواهم

                                  گفتا که من هم از تو ترک گنــــاه خواهم

    گفتم که روی ماهت از من چرا نهان است

                                                              گفتا تو خود حجابی ورنه رخـم عیان است

بحارالانوار ج 51؛ ص 339

                                          

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 86/3/25 ساعت 5:6 صبح

 

سیمای مردم آخرالزمان:  قسمت دوم

صفت دیگرى که براى مردم  در آخر الزمان ذکر شده این است که مى‏فرماید: «استخفوا بالقرآن» یعنى مردم آخرالزمان قرآن را سبک می­شمرند، قرآن از فرهنگ مردم چه در مقام تلاوت و چه در مقام عمل بیرون مى‏رود و حضور قرآن در صحنه زندگی مردم کمرنگ مى‏شود.

بیان علائم ظهور صرفا برای بالا بردن اطلاعات مذهبی نسیت بلکه یکی از دلایل آن این است که ما خوانندگان مسیر درستی برای زندگی خود در دوران آخرالزمان مشخص کنیم،  خصوصا در مورد علائمی که به کاستی­ها و ضعفهای مردم آخرالزمان اشاره شده و در واقع زنگ خطری برای ماست،  مواظب باشیم که دچار این آفات نشویم، مثلا در مورد همین علامت سبک شمردن قرآن، آیا ما نیز جزو این گروه هستیم یا نه؟

به راستی چقدر به قرآن اهمیت می­دهیم، در مقام تلاوت آیا هر روز کنار این سفره الهی می­نشینیم و به تلاوت آیات نورانی­اش می­پردازیم یا قرائت ما منحصر شده فقط به سالی یک ختم قرآن آنهم در ماه رمضان؟!

در مقام عمل نیز به خود بنگریم که چگونه­ایم؟  آیا به این کتاب نورانی به عنوان کتاب زندگی نگاه    می­کنیم و یا تنها به عنوان کتابی برای مجلس عقد و ختم و بدرقه مسافر و برکت طاقچه­های خانه هایمان...؟!

گــــرچه قرآن را مرتب خوانده­ایم         از قلم نقش مــرکب خوانده­ایـــم
سوره­ها خواندیم بی وقف و سکون        کس نشد واقف به سر یسطرون

انشاءالله جزء گروه سبک شمرندگان قرآن نباشیم و اگر کاستی­هائی در برابر این کتاب نورانی داریم به مدد اهلبیت علیهم­السلام در صدد جبران کاستی­هایمان باشیم.

ادامه دارد...

 

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 86/3/25 ساعت 4:50 صبح

 

سینما و صهیونیسم

 سینمای صهیونیستی یکی ازمخوف­ترین و دهشتناک­ترین رسانه­های گروهی و دیداری و شنیداری است که رژیم صهیونیستی سالهاست ازآن به عنوان ابزاری درجهت ارائه چهره­ای پلید و ناهنجار ازمسلمانان استفاده کرده و می­کند. و از این ابزار تبلیغاتی و رسانه­ای برای ترویج اندیشه صهیونیسم و تشکیل وطن واحد یهود حداکثر استفاده را می­برد.

از این شماره عملکرد این سینما و تاریخچه آن مختصراً مورد بررسی قرارمی­گیرد تا ماهیت این روند برای خوانندگان آشکار شود.

اولین جلوه­های سیطره صهیونیسم بر سینمای جهان در هالیوود تجسم یافت. هالیوود از ادغام هفت شرکت بزرگ سینمایی یعنی متروگولدوین مایر، فوکس، پارامونت، کلمبیا، یونیورسال، وارنر و یونایتدآرتیست به وجود آمد. جالب اینجاست که مؤسسان این شرکت­ها همگی یهودی هستند.

از این پس بود که صهیونیسم کوشید تا تمام توان خود را به منظور سیطره بر هنر هفتم جهان در هالیوود متمرکز کند، این وضع تا آنجا پیش رفت که این اختاپوس هفت دست به یکی از دژهای هنری و فرهنگی صهیونیسم بدل شد.

پس از تشکیل رژیم غاصب اسرائیل،  سینمای صهیونیستی در راستای اهداف توسعه طلبانه اسرائیل و اربابش آمریکا نهادینه شد وگروه های یهودی به ویژه در آمریکا، تمام کوشش خود را در جهت حفظ و بقای این کیان نامشروع مصروف کردند.

اما اگر کسی گمان کند سینمای صهیونیستی تنها به اسرائیل محدود شده و هدفش فقط و فقط حفظ این رژیم است سخت در اشتباه است، چه اینکه حکمای صهیون این صنعت را نه فقط برای حفظ موجودیت اسرائیل بلکه برای توجیه وحشی­گری­ها و ددمنشی­های اشغالگران صهیونیست برضد ملل مسلمان بویژه ملت مظلوم فلسطین و توجیه اشغال این سرزمین مقدس وهمچنین سرپوش گذاشتن بر سایر جنایات قوم یهود در طول تاریخ می­خواهند.

برای صهونیست­ها، سینما ابزاری است در جهت حمله به اسلام. ابزاری برای تحقق اهداف و منویات شوم سردمداران یهود، تا به وسیله آن اسرائیل را به عنوان واحد دموکراسی و آزادی و سرزمین موعود در وسط کویر خشک اعراب و مسلمانان تروریست معرفی کنند!!

منبع: البیان

ادامه دارد...

                                                     

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
سه شنبه 86/3/22 ساعت 11:7 عصر

 

ایرانیان و آغاز زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی عجل­الله تعالی فرجه     قسمت دوم

روایات مربوط به قم و مرد موعود این شهر

از زمره روایات ظهور، به پا خاستن مردى از قم و یاران وى است، از امام کاظم علیه السلام روایت شده است که فرمود:

 ( رجل من قم یدعوا الناس الی الحق...) مردى از قم، مردم را به سوى خدا دعوت مى کند، افرادى گرد او جمع مى­شوند که قلبهایشان همچون پاره هاى آهن ستبر است که بادهاى تند حوادث، آنان را نمى لغزاند، از جنگ خسته نشده و نمى ترسند اعتماد آنان بر خداست و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است. 1

نکته قابل توجه این است که، امام علیه السلام در روایت تعبیر به «مردى از قم »  نموده و نفرموده است از اهل قم، پس مى توان این جمله را بر امام خمینى تطبیق داد. چه اینکه ایشان اهل خمین و ساکن قم بودند و اینکه او «مردم را به سوى خدا دعوت مى کند» نه فقط اهل قم و یا اهل مشرق زمین را. و به اینکه بادهاى تند کینه توزى دشمنان و یا جنگ و درگیریها که براى وى و طرفدارانش پیش مى آید، همچنان مقاوم مى ایستند و مبارزه مى کنند و هیچ تزلزلى به خود راه نمى دهند. روایت، زمان وجود این مرد را که به آن بشارت داده شده مشخص نکرده است اما در تاریخ قم و ایران چنین شخصیت و یارانى داراى این صفات برجسته، قبل از امام خمینى و یارانش بى سابقه بوده است.

در روایتی دیگر روح الله و پیروانش در نگاه رسول اکرم صلی الله علیه وآله چنین توصیف شده­اند:

همانا  در سمت راست  عرش قومی از ما بر منبرهائی از نور هستند که چهره ها و لباسهایی نورانی دارند. دشمنان چشم دیدن ایشان را ندارند... حضرت علی علیه السلام پرسید یا رسول الله اینها چه کسانی هستند؟ حضرت فرمودند: (هم قوم تَحابوا بروح الله...) آنان  قومی هستند که روح الله را دوست دارند- یا بوسیله روح الله ید واحد شده اند – نه به خاطرنسبت قومی و خویشی و نه به خاطر مال و ثروت آنها شیعیان تو هستند و تو امام آنانی علی جان. 2

ادامه دارد...

1- بحار الانوار.ج60.ص216؛    2- بحارالانوار ج68؛ ص 139

 

 

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
سه شنبه 86/3/22 ساعت 7:0 صبح

 

  

امام خمینی (ره): 

خداوند شما و ما را در محضر مبارک امام زمان آبرومند کند... شما غم نداشته باشید، که پشتیبان شما خداست و امام عصر،  به تمامی این امور واقف هستند. خداوند انشاءالله به ملت اسلام در سراسر دنیا و به ملت ایران قدرتی عنایت کند که بتوانیم مقاصد الهی را پیدا بنماییم

از غم دوست در این میکده فریـــــاد کشم

دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم

داد و بیداد که در محفل ما رنــــدی نیست

که برش شکــــوه بــــرم داد ز بیداد کشم

سالـــــــــها می گـذرد حــــادثه ها می آید

انتظار فـــــــرج از نیمه خـــــــرداد کشم

صحیفه امام ج12- ص479.

                                                                          

              


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
یکشنبه 86/3/20 ساعت 6:2 صبح

                                                                  

 

 

امام زمان عجل الله تعالی فرجه چه نیازی به دعای ما دارد که این همه سفارش به دعا برای ایشان شده است؟

ممکن است کسی فکر کند چون امام زمان عجل الله تعالی فرجه وسیله رسیدن برکات به مخلوقات است پس، از مردم بی‌نیاز است، بنابراین چه نیازی به دعای مردم دارد؟ 

به این سوال به چند صورت می‌توان پاسخ داد:

1- دعا برای فرج امام زمان عجل­الله تعالی فرجه انسان را از فتنه ها و انحرافاتی که در آخر الزمان مردم را در کام خود می­بلعد نجات می­دهد.

امام حسن عسگری علیه­السلام در این باره می­فرمایند: به خدا قسم آن حضرت ( امام زمان عج ) چنان غیبتی خواهد داشت که کسی از فتنه­های آن زمان نجات نخواهد یافت مگر آن که خداوند او را بر اعتقاد به امامت آن حضرت ثابت قدم نموده و برای دعا نمودن، جهت تعجیل در فرج آن حضرت موفقش نموده باشد.

بنابراین، باید از خداوند متعال بخواهیم که در اعتقاد به امامت آن حضرت به ما ثبات قدم و برای فرج امام زمان عجل­الله تعالی فرجه توفیق دعا نمودن را عنایت فرماید و ما را در جهت آماده سازی زمینه­های ظهور ایشان یاری فرماید.

2- نکته دیگر اینکه اگر کسی در حق مومنی دعا نماید، در مرحله اول دعا در حق خود او مستجاب می­شود، پس اگر برای تعجیل در فرج امام زمان عجل­الله تعالی فرجه دعا نماییم در مرحله اول این دعا باعث ایجاد فرج و گشایش در کار خودمان می­گردد.

امام باقر علیه­السلام می­فرمایند: مومن است که برای برادر خود در غیاب او دعا کند پس فرشته­ای به او می­گوید: آمین. و خداوند عزیز جبار فرماید: دو برابر آنچه خواستی برای خودت خواهد بود و آنچه طلب کردی، عطا شدی به خاطر محبتی که به او داری.

3- آنچه از روایات به دست می‌آید، این است که وقت ظهور امام زمان عجل­الله تعالی فرجه از امور بدائیه است که امکان پیش و پس افتادن دارد. و شاید دعا کردن مومنین برای تعجیل در فرج یکی از عوامل جلو افتادن زمان ظهور باشد.

امام صادق علیه السلام در حدیثی فرمودند: شما نیز اگر(مانند قوم موسی که برای رفع عذاب دعا کردند) این کار را بکنید (به درگاه خداوند ناله و دعا کنید) خداوند از ما فرج می‌کند، ولی اگر چنین نباشید این امر(غیبت امام زمان عج) تا آخرین حد خود خواهد رسید.1

3. تردیدی نیست که امامان علیهم­السلام چون انسانند به بیماری‌ها و غمها و اندوه‌هایی دچار می‌شوند که برای دفع آنها راه­هایی هست، و از مهم‌ترین راه­ها جدیت و اهتمام در دعا کردن است،  بنابراین هرگاه مؤمن، احتمال دهد مولای او ـ که از جانش عزیزتر است ـ به غم و اندوهی یا مرضی مبتلا گردیده، تلاش خواهد کرد که به وسیله دعا، آنرا از او دور گرداند.

                          

4- تأخیر ظهور مولای ما صاحب‌الزمان عجل­الله تعالی فرجه به سبب گناهان و موانعی است که از ناحیه خود ما سرچشمه گرفته، پس با دعا برای تعجیل فرج رفع موانع را از خداوند می­خواهیم و در حقیقت دعا برای خودمان و سودمند به حالمان می‌باشد. خود آن حضرت هم ضمن توقیعی به این معنی اشاره فرموده‌اند:  و بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج، که آن فرج شما است.4

5- فضل و لطف و رحمت الهی را حد و مرزی نیست، همچنین در وجود امام کمبود و نقصانی که مانع پذیرش فیض الهی باشد، نیست.

و با دعای مؤمنین برای مولا و آقایشان ایشان بیشتر از رحمت بی پایان الهی بهره­مند خواهند شد.

برای مطالعه تمام آثار مادی و معنوی دعا برای فرج امام عصر عجل­الله تعالی فرجه به مکیال المکارم، ص 146 به بعد مراجعه کنید.

منابع:   1. بحارالأنوار، ج 52، ص 131؛    2. اصول کافی، ج 2، ص 469؛     3. کمال‌الدین، ج 2، ص 485


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
یکشنبه 86/3/20 ساعت 5:47 صبح

 تعرض به غیبت و امام زمان عجل­الله تعالی فرجه  در فیلم 300

فیلم ضد ایرانی300 که یک فیلم درخواستی برای مطالبات سیاسی است و در ظرف 80 روز فیلمبرداری و آماده‌ شده است غیر از جهات تهاجم به فرهنگ و تمدن دیروز ایرانیان حاوی تهاجمات زیادی به ایران امروز و از جمله عقاید شیعی آن نیز است که از نگاه بسیاری از منتقدان مخفی مانده است. به خلاف آنچه در بین مردم درباره این فیلم شایع شده است این فیلم، همه لشکر میلیونی ایران که متشکل از اقوام مختلف آریایی، عرب و ... است را غیر انسان و دیو گونه نشان نمی‌دهد!!  هیأت نمایندگی اوّل فیلم و چندین گروه و دسته مبارز همه با صورت آدمی امّا در کسوت اقوامی غیر آریایی هستند.

 

به گزارش موعود تنها گروه غیر انسانی که قیافه‌ای وحشتناک دارند و دو غول عجیب آدم‌‌نما همراه خود دارند دسته‌ای بزرگ (ظاهرا گارد ویژه سلطنتی خشایار) است. این گروه از مرکز امپراتوری (ایران امروز) هستند. از قضا اینها نقاب بسته و سرتا پا سیاه‌پوش بوده، چیزی شبیه عمامه کوچک سیاه بر سر دارند و با حمل پرچم‌های سیاه بلند، نمایان می‌شوند. در حالی که به لحاظ تاریخی درفش هخامنشیان هرگز سیاه نبوده و چنین لباسی در آن‌ها سابقه نداشته است دیدن آن‌ها در نگاه اوّل چیزی شبیه رژه حزب‌الله لبنان در محرم را تداعی می‌کند.

               

به این روایت توجه کنید: ... درفشهای(پرچمهای) سیاهی از خراسان خروج می­کنند که حاملان آنها کلاه سیاه دارند... آنان نیروهای سفیانی را شکست داده و در بیت المقدس فرود می­آیند تا  مقدمه حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را فراهم آورند....1

در هنگامه دیگری از جنگ که ایرانیان شبیه مسلمانان جنگ‌های صلیبی نمایش داده می‌شوند جوانی دلیر از اسپارت‌ها به طرزی عجیب کشته می‌شود که این سکانس هم برای تعرض به ایمان به غیب و خاصه اعتقاد به مهدویت این طایفه (که نمایندگان ایران امروز در فیلم‌اند) جا داده شده است.

قصه چنین است که از پشت سر در غبار و فضایی نورانی از افق سواری بر اسب سفید با سرعت نزدیک می‌شود. جایی دوربین از پهلوی اسب تراولینگ شده و سوار به جوان نزدیک می‌شود. سوار سفیدپوش هر بیننده‌ای را به یاد کلیپ‌های عصر جمعة صدا و سیما درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه یا صحنه حمله امیرالمؤمنین علیه السلام به عمروعاص در سریال معروف امام علی می‌اندازد. سوار از غیب آمده، می‌آید و گردن جوان را می‌زند و ناپدید می‌گردد.

نکته بسیار حائز اهمیت این است که این سوار از افق می‌آید و بعد هم ناپدید می‌شود!‌ در سرتاسر فیلم ـ نه قبل و نه بعد ـ نمایی از او یا شبیه او وجود ندارد!

اینها و ده‌ها قرینه دیگر تأیید می‌کند که لشکر میلیونی خشایار یک نماد از تجهیز مشرق زمین مسلمان برضد غرب دموکراتیک (که دائماً در فیلم، مجلس سنایش به رخ کشیده می‌شود) است؛ که هسته مرکزی آن ایرانیان فعلی با چهره‌ای غیر انسانی و عقایدی خرافی(!) هستند. هر کس تمام فیلم را به دقت دیده باشد بر این مطلب قرائن بسیار پیدا می‌کند.

اما حرف آخر:

هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون. 2

... و قطعا وعده خداوند تخلف ناپذیر است.

 

1- ملاحم و فتن باب 92؛  2- سوره صف، آیه 9

                      

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
یکشنبه 86/3/20 ساعت 4:10 صبح

 

 مسابقه شمارة    6

علائم حتمی ظهور یعنی چه؟ و چه چیزهائی جزء علائم حتمی ظهور شمرده شده است؟

به سه نفر از کسانی که به سؤال مطرح شده پاسخ صحیح بدهند هدایائی تقدیم می­گردد. لطفا پاسخ مسابقه را در برگه­ای جداگانه همراه بامشخصات کامل و نشانی دقیق پستی به آدرس:    اردکان، ص. پ 349 ارسال فرمائید.

مهلت ارسال پاسخ تا    10/4/1386

اسامی برندگان مسابقه شماره 5

1.  زینب سرخی

2.  زهرا محسنی فر

3.  الهام شمالی

به هر نفر بن خرید به مبلغ     100000  ریال از بوستان فرهنگی انتظار اهداء و به آدرس آنها ارسال  می­گردد.

 

 


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • شماره 25
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • مطالب بایگانی شده

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •