سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند هنگامی که نمی داند، از فراگرفتن خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----34958---
بازدید امروز: ----4-----
بازدید دیروز: ----4-----
نشریه رایحه ظهور

 

نویسنده: خادم المهدی
چهارشنبه 85/10/20 ساعت 7:6 صبح

 امام زمان عجل الله تعالی فرجه چه نیازی به دعای ما دارد که این همه سفارش به دعا برای ایشان شده است؟

 به سه نفر از کسانی که به سؤال مطرح شده پاسخ صحیح بدهند هدایائی تقدیم می­گردد.

لطفا پاسخ مسابقه را در برگه­ای جداگانه همراه بامشخصات کامل و نشانی دقیق پستی به آدرس: اردکان ص پ 349 ارسال فرمائید. نیاز به پست سفارشی نیست.   مهلت ارسال پاسخ تا 10/11/1385      پاسخ مسابقه را در شماره آینده بخوانید.

 اسامی برندگان مسابقه شماره 4

1. علی پورمهرجردی

2. سمیه ساجدی

3. مصطفی مصیبی

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
چهارشنبه 85/10/20 ساعت 6:58 صبح

 

رجعت یعنی چه و چه کسانی رجعت می کنند؟

رجعت در لغت به معنای «بازگشت » بکار می­رود و در اصطلاح به بازگشت گروهی ازمردگان به این جهان همزمان با قیام جهانی حضرت مهدی علیه السلام گفته می شود؛ البته آنچه از روایات و آیات استنباط می‌شود این است که پدیدة رجعت همگانی نیست. و منحصر به جمعی از مؤمنان و مشرکان خواهد بود و این‌گونه که همه مؤمنان زنده شوند و همه مشرکان زنده شوند صورت نمی‌پذیرد و مخصوص عده‌ای از مؤمنان راستین و عده‌ای از مشرکان محض می‌باشد.

هنگام رجعت، گروهى از انبیا و امامان معصوم: به دنیا برمى‏گردند. برخى حضرت را یارى مى‏دهند و برخى دیگر بعد از ظهور به مدت طولانى در روى زمین حکومت صالحان را تشکیل خواهند داد. در احادیث  بسیارى آمده که اولین کسى که در روز رجعت ، خروج مى‏کند امام حسین‏علیه­السلام است و در پاکسازى زمین از کافران و منافقان شرکت‏خواهد نمود. و داراى حکومت طولانى روى زمین خواهد بود. 1

امام صادق علیه­السلام می‌ فرمایند: به درستی که رجعت برای همه نیست، بلکه به جمعی خاص اختصاص دارد رجعت (بازگشت) نمی‌کنند مگر مؤمنان راستین و مشرکان فرو رفته در شرک محض 2

مومنان ‏برای اینکه به پاداش یاوری و همراهی و درک حکومت آن وجود مقدس نائل آیند؛ و عده­ای منافقان فاجر و نیز برخی از دشمنان حضرتش زنده می گردند تا از ایشان انتقام گرفته شود، و بدین ترتیب آشکاری حق و بلندی مرتبت پیروان حق را بنگرند.

اعتقاد به رجعت از باورهای مسلم و ‏تردیدناپذیر شیعه است برای نمونه از امام صادق علیه­السلام در بیان اهمیت اعتقاد به رجعت نقل شده است: از ما نیست هر کسی که بازگشت دوباره (رجعت) ما را به دنیا باور نکند. لیس منّا من لم یؤمن بکرّتنا 3

از امام صادق علیه­السلام روایت شده که هرکس دعای عهد را چهل روز صبح بخواند از یاوران امام زمان عجل الله تعالی فرجه خواهد بود و اگر قبل از ظهور حضرت از دنیا برود خداوند او را زنده می­گرداند تا در خدمت امام زمان علیه­السلام باشد.

البته انشاءالله دعای عهد را همگی با توجه کامل و صادقانه بخوانیم.

1. بحارالانوار ج53، ص46

2. بحارالانوار ، ج 53، ص39، حدیث 1.

3. بحارالانوار، ج92: حدیث 101؛.

 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
چهارشنبه 85/10/20 ساعت 6:53 صبح

 

اتحاد و برادری

لطف و یاری خدا وند با کسانی است که اتحاد و همبستگی دارند؛  یدالله مع الجماعه.
خداوند متعال در قرآن کریم مسلمانان را به اتحاد و یگانگی امر می­فرماید: و اعتصموا بحبل­الله جمیعاً ولا تفرقوا. به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.

از روایات استفاده می­شود که اصحاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه از نژادها و مناطق مختلف عالم هستند، چنانکه امام صادق علیه­السلام می­فرمایند: فَیَصِیرُ إلیهِ أنصاره مِن أطرافِ الأرض، تطوی لَهم طَیّاً حتی یُبایِعوه.1

یاران حضرت مهدی علیه­السلام از سراسر گیتی به سوی او می­شتابند و زمین زیر پای آنان بسان طوماری، درهم پیچیده می­شود تا هر چه سریعتر به مکه برسند و با آن حضرت بیعت کنند.

از سوی دیگر همه آنها، جز اندکی، جوان، پرقدرت و با نشاط هستند. با اینکه این ویژگیها زمینة بسیار مساعدی برای بروز اختلاف و پراکندگی است، ولی هیچ تأثیر منفی در همدلی و برادری یاران آن حضرت نخواهد داشت و چنان رفتار برادرانه­ای با هم دارند گویا فرزندان یک پدر و مادر می­باشند: إن أصحابَ القائم، علیه السلام یلقی بعضهم بعضاً کأنّهم بنو أب و أم. 2

آری یاران امام زمان علیه­السلام خودخواهیها و خودبینی­ها را  رها کرده­اند و دیگر خودی نمی­بینند تا زمینه­ساز اندیشه­های شیطانی و اختلاف­انگیز گردد. لذا همه یک­دل به دنبال رهبر واحد برای هدف واحد قدم بر می­دارند و راه هرگونه وسوسه­های اختلاف برانگیز را بر شیطان درونی و بیرونی بسته­اند.

و این خصلت یاران امام زمان الگوی بسیار مناسبی برای ما در عصر حاضر است که همگی متحد و یک پارچه خود را برای سربازی مولایمان آماده کنیم.
1. بحارالانوار، ج52، ص334

2.  علامة بحرانی، البرهان فی تفسیر القرآن، ج2، ص24.

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
چهارشنبه 85/10/20 ساعت 6:45 صبح

مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای:

کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است باید در خود زمینه­های صلاح را آماده کند و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد. 

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
سه شنبه 85/10/19 ساعت 11:37 عصر

به لطف حمایت همه جانبه جهان غرب از تل آویو اکنون ذخایر عظیم موشکهای هسته­ای و انواع و اقسام تسلیحات شیمیایی و میکروبی در اسرائیل وجود دارد و در واقع، رژیم صهیونیستی را به یک «انبار مهمات و پادگان نظامی آمریکا و غرب» تبدیل شده است. البته هدف استراتژیک جهان غرب این است که کشورهای اسلامی را در زمینه­های اقتصادی و نظامی برای همیشه ضعیف نگاه دارند.

یک نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۷ کتابی با عنوان «خیانت به بیت المقدس» را تألیف نمود که در آن هر نوع مذاکره صلح با فلسطینیان را خیانت به تعلیمات انجیل و خواسته­های مسیح می­داند و این مطلب را به خوانندگان القا می­نماید که مسیح با آغاز هزاره سوم و قبل از سال ۲۰۰۷ میلادی ظهور خواهد کرد و اسراییل بزرگ را از نیل تا فرات به وجود خواهد آورد.

در این کتابها تبلیغ می­گردد که برای تعجیل ظهور مسیح، مسیحیان باید کشور بابل را- که عراق کنونی می­باشد- نابود کنند و رودخانه فرات باید کاملاً خشک گردد. گفتنی است که آنها جنگ آرماگدون را «جنگ فرات» نیز می­نامند.

رهبران دینی صهیونیسم مسیحی تبلیغات گسترده­ای در این باره انجام داده­اند. در یک نظرسنجی که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال ۱۹۹۷ انجام شد، اعلام گردید ۲۵ درصد جمعیت آمریکا اعتقاد راسخ دارند که با آغاز هزاره سوم جنگ نهایی آرماگدون در محل فلسطین آغاز خواهد شد و این جنگ تا مدت هفت سال ادامه خواهد داشت. در اثر این جنگ دنیا نابود می­شود و در پایان این جنگ هفت ساله که آنها آن را «مصیبت بزرگ برای کلیسا و مسیحیان» می­دانند، مسیح همراه مسیحیان دوباره تولد یافته ظهور خواهد کرد و دجال را شکست می­دهد و حکومت جهانی خود را با مرکزیت بیت المقدس تشکیل خواهد داد.

ادامه دارد....

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/10/15 ساعت 10:24 عصر

یکی دیگر از آفتهای مردان آخرالزمان که در احادیت به آنها اشاره شده این است که ممکن است مردان علاوه بر اینکه آرایش می­کنند و خود را شبیه زنها می­سازند، به مسائلی زشت­تر روی می­آورند از جمله اینکه همانند قوم لوط طرفدار همجنس بازی شده و در این راستا باندهائی نیز تشکیل می­دهند مثل باندهائی که در غرب از همجنس بازان تشکیل شده و حتی این عمل زشت را قانونی نیز کرده­اند.

« یتنافس فى الرّجُل یغارّ علیه من الرّجال » روایت مى‏فرماید مردان، هوسرانى‏هاى خودشان را به یکدیگر اختصاص مى‏دهند و ممکن است با هم رقابت داشته باشند و حتی دو مرد بر سر مرد دیگرى با هم غیرت و حسادت داشته باشند. در هر صورت این هم یکى از مسایلى است که در روایات به عنوان آسیب و آفت مردها در آخر الزمان وارد شده. البته نباید نسبت به همه آنها که در آخرالزمان زندگى مى‏کنند بدبین باشیم؛ چرا که در آخرالزمان دو حرکت متضاد از دو گونه مردم در دفاع یا دورى از دین اتفاق خواهد افتاد، در واقع همه جا تاریک نیست در کنار ارتدادها و این چهره‏هاى آسیب دیده و در کنار این افراد که می­توان گفت تنها حیوانات مدرن هستند و باعث ننگ انسانیت، بسیارند مردان پاکدامنی که در هیچ شرایطی از مدار حق و بندگی خداوند خارج نمی­شوند.

 


    نظرات دیگران ( )
نویسنده: خادم المهدی
جمعه 85/10/15 ساعت 10:17 عصر

فقد طال الصدی    تشنگی به درازا کشید     1098 سال و 4 ماه انتظار

سوال اول:

اگر عزیزی را گم کرده باشید، چه می‌کنید؟ آسوده و بی‌خیال می‌نشینید تا کم کم فراموشش کنید؟ یا برای یافتن او همه تلاش خود را به کار می‌برید. از این و آن سراغش را می‌گیرید. شب و روزتان را به جستجوی او می‌گذرانید... تا آن که او را بیابید یا نشانی از او پیدا کنید؟   کدامیک؟

؟سوال دوم

 اگر کسی را دوست داشته باشید و بدانید که او نیز به شما بسیار علاقه‌مند است، آنقدر که از بیماری شما بیمار می‌شود و از خوشحالی شما خوشحال، چه می‌کنید؟ تنها به زبان این دوستی را ابراز می‌کنید؟ یا در عمل، محبت خود را به او نشان می‌دهید؟

پیوسته در پی جلب رضایت او هستید، به مناسبت‌های مختلف برای او هدیه می‌برید، لباسی را می‌پوشید که او دوست دارد، از عطری استفاده می‌کنید که او می‌پسندد و ...   کدامیک؟

؟ سوال سوم:

اگر بدانید، که برای حل مشکلاتتان می‌توانید به کسی مراجعه کنید که آماده کمک به شما می‌باشد و برای ارتباط با او گفتن یک سلام کافی است، چه می‌کنید؟ آیا از کنار این موضوع بی‌تفاوت گذر می‌کنید؟ یا تمام تلاش خود را برای استفاده از این فرصت به کار می‌برید؟  کدامیک؟

 اکنون ما که می‌گوییم، در انتظار امام زمانمان نشسته‌ایم، او را دوست داریم، گره مشکلاتمان به دست او باز می‌شود، چگونه‌ایم و چه می‌کنیم؟

 هر صبح؛  با سلام بر او روزمان را شروع کرده و آمدنش را از خدا می‌خواهیم؟برای سلامتیش صدقه می‌دهیم؟

   و مهم‌تر آن­که     آنگونه که او می­پسندد زندگی کرده و عمرمان را سپری می‌کنیم؟....

خوب است در این آزمون، این سه پرسش ساده را از خود بپرسیم و به خودمان نمره دهیم.

 از صفر تا بیست!

 امام زمان عجل الله تعالی فرجه:  إناغَیرُ مُهمِلینَ لِمُراعاتِکُم وَلا ناسِینَ لِذِکرِکُم... " ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطره نبرده‌‌ایم ... "

به راستی ما نسبت به امام زمانمان چگونه­ایم؟!

 


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • شماره 25
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • مطالب بایگانی شده

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •